Pár rad, jak se (konečně) začít hýbat

Pár rad, jak se (konečně) začít hýbat

Zní to jako klišé, ale – aktivní pohyb je návykový. Existuje spousta výzkumů, které to potvrzují, a i já touhle “posedlostí” otravuju své nejbližší už nějakých pár let. Abyste to zjistili na vlastní kůži, je potřeba dát tomu šanci, párkrát se překousnout a pak už si jen užívat pocity spojené s tím, když začnete vnímat první změny – nejen na těle.

Jestli se stále nedokážete donutit k pravidelnému pohybu, zkuste si přečíst následující rady, třeba pomůžou:

1. Najděte si motivaci – další rada, co zní jako děsné klišé. Ale vážně – když se třeba díváte na fotky lidí, co jsou v perfektní kondici – neinspiruje vás to? Na mě to docela funguje, ať si o tom každý myslí, co chce. Ale věcí, co vás může namotivovat, je samozřejmě spousta. Můžou to být vaši přátelé, co pravidelně sportují (a proto se přirozeně cítí a vypadají tak trošku líp), různé fitness blogy, motivační stránky na facebooku, kterých je spousta. Hlavně se nenechte odradit vlezlou myšlenkou, že to stejně nezvládnete – stačí jen najít v sobě trochu vůle, začít a chvilku vydržet.

2. Přestaňte hledat výmluvy – spektrum výmluv, proč (zase) odložit fyzickou aktivitu, se zdá být nekonečné. Neodstatek času, zlobící děti, únava, to či ono… Kromě toho, že lidé nemají čas (nejčastěji ti, co i přes „nedostatek času“ sjíždějí všechny seriály), často slýchám, že lidi nebaví cvičit, protože mají radši normální sporty. To je určitě fajn, ale reálně se ke sportu dostaneme kolikrát do měsíce? Tak třeba já přinejlepším jednou. Zkrátka si sami upřímně odpovězte na otázku, jestli to, co udáváte jako důvody, jsou skutečné důvody, nebo jen výmluvy. Skutečně není za celý den nic, co byste mohli odsunout ve prospěch pohybu? Je to jen o prioritách :)

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *