Pět důvodů, proč cvičit doma

Pět důvodů, proč cvičit doma

Abyste se dostali do formy, nemusíte nutně navštěvovat fitness centra. Stejně tak dobře to zvládnete, zvolíte-li cvičení doma. Pro spoustu lidí je volba mezi fitkem a domácím cvičením překážkou k tomu vůbec s něčím začít – do fitka se jim nechce, protože jim tam není příjemně, a doma se nedonutí. Přináším proto 5 důvodů, které by vás mohly k domácímu cvičení přesvědčit.

1. Peníze

Peníze vždy až na prvním místě :) Asi netřeba dlouze vysvětlovat. Zatímco ve všech veřejných prostorech určených pro cvičení budete platit za vstup nebo za členství, doma by po vás nikdo nic chtít neměl. Navíc můžete ušetřit za benzín – to v případě, že jezdíte (nebo uvažujete, že byste jezdili) do fitka autem. Samozřejmě že něco vás může stát domácí vybavení na cvičení, jako jsou činky apod., budete-li ho chtít. Obvykle se ale jedná o částky nedosahující ani ceny za měsíční členství ve fitku, a navíc jde o jednorázovou investici – takže náklady jsou tak jako tak nesrovnatelně nižší.

2. Ušetřený čas a časová nezávislost

Domácím cvičením ušetříte čas, který v případě, že jezdíte do fitka, vynaložíte cestou tam a zpět, balením a vybalováním věcí a podobně. Samořezjmě že pokud do fitka a zpět chodíte, nebo ještě lépe běháte, je to o něčem jiném, i když časově ještě náročnější. Chodíte-li na skupinové lekce, musíte se zase podřídit jejich časovému rozvrhu, zatímco doma si prostě cvičíte, kdy chcete/můžete.

3. Variabilita

Ač se to tak na první pohled možná nezdá, nabídka toho, co lze dělat doma, je širší než nabídka ve fitku. Zatímco ve fitku budete pravděpodobně obcházet stále ta stejná stanoviště a nebudete se pouštět do žádných divokých kreací – ať už z prostorových důvodů nebo prostě proto, že se stydíte, doma stačí trošku prozkoumat YouTube a zjistíte, že možnosti, které nabízí, jsou téměř nekonečné. Na YouTube najdete cvičení zdarma od bezpočtu trenérů, kteří nejsou vůbec špatní a jejichž vzdělání a zkušenosti často předčí ty trenérů ve fitness centrech. Najdete videa věnovaná celé řadě metod a stylů – od jógy, přes pilates, aerobní cvičení, po HIIT a jiné formy intenzivního tréninku, posilování s lehkým domácím vybavením (činky, posilovací pásy, TRX, kettlebelly atd…), cross fit a podobně – ve skutečnosti je toho ještě mnohem víc. Tihle “on-line trenéři” navíc musejí být velmi aktivní, chtějí-li se prostřednictvím YouTube živit. Proto se jejich nabídka neustále rozšiřuje, zpravidla přidávají nová videa s originálním cvičením každý týden a vám tak nehrozí, že se začnete nudit.

4. Soukromí

Ne každému prostředí fitness center vyhovuje už proto, že zkrátka ke cvičení nepotřebují publikum. Návštěvníci fitness center vám sice asi budou říkat, že obavy jsou zbytečné, že si tam každý hledí svého, ale bohužel to není vždy tak úplně pravda. V soukromém prostředí si navíc můžete sami zvolit hudbu, jakou budete poslouchat, bez toho, abyste se museli od okolního prostředí odříznout sluchátky, nebude vás rušit třískání želez ani zvukové projevy ostatních návštěvníků (a že se někteří projevují rádi a výrazně), nemusíte narušovat svůj plán čekáním na to, až se uvolní stanoviště, na kterém chcete pokračovat apod. V soukromí se zkrátka můžete soustředit jen sami na sebe a své vlastní cvičení, nic vás nebude rozptylovat. Dalším důvodem je například to, že doma můžete cvičit bosi, což z pochopitelných důvodů není ve fitku zrovna vítané.

5. Hygiena

Fitka jsou bohužel živnou půdou pro celou řadu bakterií. Asi není třeba si nic nalhávat – většina lidí po sobě použité vybavení a stroje neočistí, i když určitě existují světlé výjimky. Podobné je to ve sprchách a šatnách, jejichž neustále vlhké prostředí jejich celkové čistotě také asi nepřidá – a to aniž bych chtěla personál veřejných fitness center obviňovat z nedodržování hygienických standardů. Doma je to s dodržováním hygieny jen na vás, každopádně ale používáte jen to, co jste si ošahali sami :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *