Tipy na vybavení pro domácí cvičení

Tipy na vybavení pro domácí cvičení

Jednou z hlavních výhod domácího cvičení jsou nízké náklady. Nejen že neplatíte za vstup do fitka nebo za členství, nemusíte vlastně investovat vůbec do ničeho, možná kromě podložky na cvičení. Tu přitom – pokud jste opravdu minimalisticky založeni – může zastoupit obyčejná karimatka. Chtělo by se napsat, že postačí i koberec, ale pokud si dáváte opravdu hodně do těla (což je i v domácím prostředí dost dobře možné), není koberec z hygienických důvodů zrovna ideální řešení.

Pokud se vám nechce pořizovat vůbec nic, vězte, že cvičení s vlastní tělesnou vahou vám bohatě postačí k tomu, abyste se dostali do nadprůměrné formy. Odhaduji ale, že většina lidí dřív nebo později po nějakém lehčím domácím vybavení sáhne – pro zpestření tréninku a možná pro navýšení intenzity. Přináším proto pár tipů na základní vybavení, rozdělených do 2 skupin podle nároků na prostor.

Máte-li k dispozici málo prostoru:

Jednoruční činky

Pokud jde o horní část těla, hodí se nejen pro cvičení paží, ale můžou taky posloužit pro zintenzivnění cviků na břicho. Činkami si ovšem můžete zpestřit a zintenzivnit i cviky na spodní část těla, jako jsou dřepy či výpady a jejich různé variace.

Kettlebell

Lehčí zvolte pro cvičení, kdy železnou kouli chcete zvedat nad hlavu a obecně pro cvičení horní části těla, těžší se může hodit pro cvičení spodní části těla.

shutterstock_228737908

Posilovací gumový pás

Má velmi širokou škálu použití, hojně využívá např. v pilates. Lze s ním účinně cvičit na celé tělo, velmi dobře pomůže s posilováním např. zádových svalů.

Krátká posilovací gumička tvaru “O”

Velmi skladná pomůcka ideální i k cestování, která se hodí především k cvičení spodní části těla – hýžďových a stehenních svalů.

shutterstock_625531904

Sliding disky

Klouzavé disky jsou skvělé pro cvičení středu těla (core), dodají nový rozměr celé řadě cviků vycházejících z pozice prkna (plank). Stejně tak si s nimi můžete zpestřit cviky na spodní část těla, jako jsou výpady apod.

Overball

Malý měkký balon slouží jako balanční pomůcka, která dokáže zintenzivnit celou řadu klasických cviků. Samostatně s ním lze posilovat např. prsní svaly nebo vnitřní stranu stehen.

Máte-li k dispozici více prostoru (a v některých případech i více finančních prostředků):

Švihadlo

Ideální pomůcka pro cardio a “high intensity” trénink v domácím prostředí. Nároky na prostor se projevují pouze při cvičení, jinak je díky své skladnosti vhodné i k cestování.

Gymnastický míč

Klasická balanční pomůcka k tzv. low-impact cvičení. Může sloužit lidem s nižší kondicí nebo těm, kterým je doporučeno cvičení v sedě. Stejně tak dokáže ztížit cviky, které jsou samy o sobě již těžké, např. kliky apod. Velmi účinný je při cvičení hlubokého stabilizačního systému a core, dobře se s ním trénuje správné držení těla.

shutterstock_258906530

Medicinbal

Může sloužit jak jako posilovací, tak jako balanční pomůcka, pomocí níž lze zpestřit a zefektivnit celou řadu cviků jak na spodní, tak na horní část těla, hluboký stabilizační systém i středu těla.

TRX

Populární cvičební pomůcka, vhodná například pro cvičení zádových svalů. Některé cviky dokáže zintenzivnit (například cviky na střed těla vycházející z pocie prkna), u jiných naopak pomoci (např. při procvičování dřepů na jedné noze).

shutterstock_369977978

Sand Bag

Výhodou pytle naplněného pískem je jeho variabilní váha, můžete si ho naplnit podle vlastních potřeb. Dá se s ním cvičit horní i spodní polovina těla, ve spoustě cviků může nahradit kettlebell.

Bosu

Stejně jako overball či gymnastický míč dokáže zkomplikovat celou řadu klasických cviků včetně jejich variací tím, že jim dodá “balanční” rozměr. Coby balanční pomůcka je proto skvělým pomocníkem pro procvičení hlubokých svalů a středu těla.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *