Výsledky vyhledávání v sekci Výživa na dotaz bolesti

Kustovnice - Goji

access_time04.únor 2020personRadka Eliášková

Goji berries sušené na slunci .Mají nejvíce vitamínů na světě.Extra kvalita. Výběrová třída A. Nesiřená. Mimořádná čistota.Účinky goji kustovnice čínské: zlepšuje krvetvorbu, pomáhá udržet správný krevní tlakupravuje činnost jater a ledvinzbavuje nespavosti a zlepšuje kvalitu spánkupodporuje sexuální funkce a má pozitivní vliv na plodnostulevuje od bolesti hlavy a od závratízvlhčuje plíce, tím působí proti astmatu a alergiímudržuje svěží a pružnou pleťJejich chuť je příjemně sladko-kyselá a můžeme ji přirovnat k brusinkám, jablkům a šípkům. Mohou se konzumovat přímo. Obsahují 18 druhů aminokyselin, včetně všech osmi esenciálních (např.tryptofan nebo izoleucin), až 21 stopových prvků (zinek, železo, měď, vápník, germanium, selen a fosfor). Také jsou jedním z nejbohatších zdrojů karotenoidů ze všech známých plodů na Zemi.Co se týče beta-karotenu, jsou Goji vydatnější než mrkev. Dále obsahují vitamíny C, B1, B2, B6 a E. Musím také zmínit beta-sitosterol. Tento rostlinný sterol se dnes využívá při podpůrné léčbě zvýšené hladiny cholesterolu, dále při problémech s prostatou a má také protizánětlivý účinek.Naprosto unikátní pro Goji je pak skupina lyceum polysacharidů. To jsou výjimečně silné antioxidanty, tedy látky, které neutralizují volné radikály. Tím pomáhají zabraňovat poškození buněk a stárnutí organismu.Pozitivní účinky na zdraví: vědecké studie potvrdily, že významně zpomaluje stárnutí, podporuje sexuální funkce a léčí impotenci, posiluje imunitní systém, snižuje cholesterol, posiluje játra a ledviny, posiluje srdce, zlepšuje zrak, zlepšuje kvalitu spánku, likviduje volné radikály, používá se při léčbě rakoviny, zmírňuje bolesti hlavy, pomáhá při stresu a dodává lepší náladu.Kustovnice je vhodná v těhotenství i pro podávání malým dětem - zajistíte tak jejich správný vývoj.Dá se také přisypat do čaje (nejlépe čistého), který ho krásně provoní a dodá mu příjemnou chuť. Goji můžeme také dát do koláče, buchty, mufinů nebo jiných moučníků. Doufám, že jste se inspirovali. Fantazii se meze nekladou.Nachlazení není nic příjemného. V boji proti zákeřné nemoci vám může pomoct Goji. Udělejte si z něj čaj! Je plné prospěšných látek, a pokud k němu přidáte ještě plátek citronu a zázvor, bacily se dají rychle na ústup.Kvalitní goji má být velmi suchá. Suché pevné plody jsou známky čerstvosti. Kustovnice je velmi hydrofilní (na vzduchu nasává vlhkost), tím pádem starší goji nebo nesprávně skladovaná kustovnice je měkká a vláčná. Pokud Vám měkká kustovnice více chutná, je vhodné nechat omezené množství jeden den v misce na stole. Vlhkost takto kustovnice natáhne sama. Nekupujte měkké kustovnice, platíte za vodu v nich, nikoliv za plody.Jsme přímými dovozci Goji z čínské oblasti Ninxia, oblasti plodící nejkvalitnější Goji na světě. upozornění: naše kustovnice pochází z velmi čisté oblasti Ningxia. Neobsahuje žádné konzervační látky ani SO2 jako u jiných dodavatelů, kteří to ani na svých stránkách neuvádí. Tato goji je sušená pouze na slunci a její plody jsou krásně velké.Nekupujte chemické vitaminové tablety, nahraďte je kustovnicí - vše v té nejstravitelnější přírodní podobě.

folder_openPřiřazené štítky

Moruše bílá

access_time04.únor 2020personRadka Eliášková

Moruše bílá - Morus alba je vynikající medové ovoce. Námi nabízená Moruše je pěstována v souladu s ekologickým zemědělstvímPokud jste se s moruší bílou ještě nesetkali, určitě Vás okouzlí svojí typicky medovou chutí. Plody jsou cca 2 cm veliké obsypané bobulemi plnými přírodního nektaru. Chuť moruše je nepopsatelně lahodná, někým přirovnávána k okusování čerstvé medové plástve, právě vyjmuté z včelího úlu, avšak bez enormní sladkosti medu. Plody se jí celé, nemají pecičky ani tvrdé stonky.Plody moruše nejsou nikterak dochuceny či aromatizovány. Jedná se čerstvé plody sušené na slunci. Díky obsahu čerstvého nektaru se plody morušovníku stávají nejen skvělou pochoutkou pro děti, ale i pro dospělé.Původně se hlavně moruše pěstovala jako krmný substrát pro housenky nočního motýla Bource morušového. Sklizeň listů se dostala i do Evropy a tato tradice je dnes velmi ceněna také ve Francii. V době druhé světové války se pěstování moruše rozšířilo i do školních zahrad (hlavně v Německu) a bylo třeba všech volných pozemků za cílem sklizně listů. Aby byla výnosnost co nejvyšší, často se stromky zastřihují, aby byly hustě rozvětvené.Pro sladkokyselé plodenství je pěstován i u nás podél cest, na zahradách a v parcích. V Evropě je písemný důkaz o pěstování moruše kvůli hedvábí z dob 16.století. Na území dnešní České republiky bylo poprvé zavedeno pěstování moruše s cílem výtěžku hedvábí v období 17. století díky Albrechtovi z Valdštejna. V Československu měl hedvábnický průmysl vysokou úroveň, ročně se na našem území zpracovalo až 500 tun surového hedvábí, se kterým se dále obchodovalo. Bohužel došlo v roce 1963 ke zrušení tohoto odvětví.Listy jsou používány jako krmivo pro zvířata v suchých oblastech, kde je nižší pravděpodobnost výskytu volné a svěží vegetace. Plod je zvláště oblíben a konzumován čerstvý, vařený, sušený nebo je s oblibou kvašen ve víně.V tradiční čínské medicíně je plod moruše využívána k léčbě předčasného šedivění vlasů (ze stresu, úzkosti, strachu,...), k posílení vnitřní energie a proudu krve (doslova tonizuje krev), k léčbě zácpy a věkem podmíněného diabetu. Kůra se v tomto pohledu na medicínu a léčbu nemocí používá k léčbě kašle, sípání, edémů a k podpoře odvodnění a pročištění močových cest. V lidové medicíně se také používá k léčbě horeček, vysokých teplot, bolestí hlavy, k léčbě suchých nebo červených očí.V rámci lidové medicíny asijských států je používána kůra kořene moruše k vytvoření antibakteriálního extraktu, kterým se pročišťuje organismus po přijetí jedu či něčeho zkaženého. Tento antibakteriální efekt byl studován a látka nazvaná jako kuwanon byla extrahována a studována dále a zatím se jí přisuzuje antibakteriální účinek zvláště proti Streptococcus mutans, tedy bakterii způsobující v ústní dutině zubní kaz. Látka byla extrahována z vodného i lihového extraktu rostliny. Studie porovnávala tuto látku s chlorhexidinem a vankomycinem proti kmenům streptokoka s pozitivními výsledky.Stejný extrakt v podobné koncentraci obsahových látek laboratorně vykázal adaptogenní aktivitu ve zvířecích modelech, takže se může jevit jako vhodný protistresový prostředek. Dodává okamžitou energii, pomáhá při vyčerpanosti, únavě a dlouhodobých nemocech a slabosti.V tradiční čínské medicíně se léčebná formule nazývá Sang Shu Gen, což je kořen moruše bílého, který má sladké, chladné vlastnosti a podporuje meridian jater. Ulevuje od bolesti, snižuje krevní tlak, uklidňuje při epilepsii, léčí při mykózách ústní dutiny, pomáhá při zarudlých očích a při palčivých bolestech svalů.Studie amerických univerzit pracují na vyhodnocení obsahových látek moruše při snížení vysoké koncentrace cholesterolu a dalších lipidů v krvi. Zdá se, že práškovaná forma plodu moruše vykazuje významný antioxidační účinek při projevech zánětů. Další výzkumný tým se zabývá obsahovými látkami moruše bílé a jejího vlivu na ochranu nervových vláken při postupném vystavování stresových faktorů vůči této tkáni. Zatím je výsledek hodnocen jako dostatečný neuroprotektivní efekt in vivo (na modelech živých zvířat) a in vitro (v laboratorním prostředí).Další látka s obrovským potenciálem je albanol A. Zatím se tato látka s výbornými výsledky testuje proti progresi a postupnému ústupu leukémie. Výsledků je však málo a čeká se na další data. Látky jako moracin M, steppogenin, mulberrosid A jsou látkami, u kterých se v patřičné koncentraci předpokládá vliv na snížení hladin volného cukru v krvi.Díky obsahu čerstvé šťávy, nektaru moruše, jsou plody skvělou pochoutkou pro děti, dospělé jakéhokoliv věku a navíc jsou velmi kvalitním prostředkem ke zlepšení zdraví.Moruše je zdravá pochoutka pro všechny věkové kategorie. Tradiční užití:Moruše bílá je ovocná pochoutka, kterou díky její přírodní podstatě lze konzumovat prakticky neomezeně.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Zdraví na dotaz bolesti

Bolesti krční páteře

access_time04.únor 2020personRadka Eliášková

Bolesti krční páteře jsou nepříjemná věc a způsobují migrény a chronické bolesti hlavy. Proto je důležité těmto neduhům z bolesti krční páteře předcházet a začít s cvičením krční páteře. Pokud máte jen malé náznaky na bolesti krční páteře, či bolesti zad, nebo jen bolesti páteře neváhejte a začněte cvičit. Při zanedbání může v pozdním věku dojít k chronické bolesti zad. Příčinou bolesti krční páteře může být: přetažení svalů a vazů, degenerativní onemocnění páteře, nebo vrozená vada.Příznaky bolesti krční páteře, důsledky bolesti krční páteřePříznaky bolesti krční páteře mohou být častá bolest hlavy, migréna, či zvedání žaludku vyústěné zvracením. Bolest hlavy poté přechází do krku a vzniká bolest krční páteře. Je nutné navštívit doktora a ten vám stanoví diagnózu a začnete s cvičením krční páteře. Pokud by jste tak neučinily může to vést k chronické bolesti krční páteře či hlavy.Cvičení páteřePři cvičení krční páteře je důležité dbát na přesnosti provedení cviků. Ze začátku doporučuji na cvičení krční páteře objednat nějakého trenéra na cvičení krční páteře a až dostanete cvičení do ruky můžete ho provádět sám / sama doma. Na cviky krční páteře doporučuji osobně program Pilates – zde dochází k procvičení a protažení zad, krční páteře, bederní páteře a celkově celé páteře. S produktů dostupných v lékárně, nebo na internetu doporučuji Kosmodisk pro krční páteř ten vaší páteř pořádně zpevní a zafixuje do jedné polohy, nebo doporučuji čaj gokshura pro uvolnění páteře.Je dokázáno, že bolest páteře, nebo bolesti od páteře trápí v dnešní době70 % populace s věkem 40 a více. Bolest krční páteře, které následovně způsobujeaž prudkou bolest hlavy, nebo migrénu je v dnešní době každodenní chléb. Bolest zad trápí nejen lidi staršího věku, ale zárodky bolest páteře se začínají projevovat už v útlém věku.

folder_openPřiřazené štítky

Prevence

access_time21.květen 2020personRedakce

V našem případě rozumíme prevencí především aktivní pohybový režim, kompenzační prostředky a pomůcky nebo regenerační a relaxační procedury, které vyrovnávají jednostranné dlouhodobé zatížení organismu při pracovních i mimopracovních činnostech.Prevence výrazně snižuje rizikové faktory bolestí zad, páteře i celého pohybového aparátu.A. Civilizační rizikové faktory: faktory související se změnami životního stylu (hypokineze, snížená variabilita pohybů, jednostranná pohybová zátěž, psychosociální faktory).B. Individuální rizikové faktory: konstituce, věk, pohlaví, tělesná hmotnost, sport, mimopracovní činnost, jiná onemocnění.C. Rizikové faktory pracovních podmínek: těžká fyzická práce, polohová a pohybová zátěž (dlouhodobý stoj, sed, vnucené pracovní polohy), fyzikální faktory (celo tělové vibrace, mikroklimatické podmínky), chemické škodliviny, psychosociální faktory (nespokojenost s prací, monotónní práce, stres).Naše ZÁDA si můžeme představit také jako určitý orgán, jehož funkce je především ve vzpřímeném držení a pohybu těla. To že „Funkce vytváří orgán”, věděli již lékaři ve starověku., musíme však rozlišovat špatnou a správnou funkci. Špatná funkce bohužel naše záda poškozuje a současný životní styl, kde převažuje sedavé zaměstnání, nedostatek přirozeného pohybu a nadměrné psychické vypětí jsou přesně ty faktory, kteří tuto špatnou funkci podporují. Dá se tedy říci, že se špatné funkci ve větší, či menší míře nevyhneme. Z toho plyne, že i zcela zdravý člověk, který bude svoje tělo (záda) zatěžovat špatnou funkcí, může v určitém časovém horizontu očekávat zdravotní obtíže.Špatnou funkci můžeme samozřejmě zlepšit nebo ji kompenzovat nějakou prospěšnou činností. Takovouto činnost nazýváme prevencí.Prevence je vždy efektivnější, ekonomicky přijatelnější a příjemnější než léčba! Ačkoliv se jedná především o cvičební a relaxační techniky, v případě náznaku zdravotních obtíží je třeba užívání těchto cvičení a procedur vždy konzultovat s lékařem nebo fyzioterapeutem.Pro snazší pochopení prevenci dělíme na aktivní a pasivní (aktivity/pasivity).Aktivity a pasivity zahrnují různé sportovní činnosti, tělesná cvičení, relaxační a regenerační procedury, které jsou vhodnou kompenzací jednostranné pracovní činnosti a účinnou prevencí vzniku zdravotních obtíž. Ne všechny jsou však vhodné pro každého, záleží na věku, celkové tělesné kondici, zdravotním stavu a typu pracovní činnosti. Jiná pasivní nebo aktivní činnost bude vhodná pro 50 letého úředníka nebo pro 25 letého pacovníka ve výrobním závodu.Možností kompenzace je celá řada, s ohledem na pracovní zátěž, věk, zdravotní stav, pohlaví, časové možnosti atd.

folder_openPřiřazené štítky