Výsledky vyhledávání v sekci Zdraví na dotaz páteře

Bolesti krční páteře

access_time04.únor 2020personRadka Eliášková

Bolesti krční páteře jsou nepříjemná věc a způsobují migrény a chronické bolesti hlavy. Proto je důležité těmto neduhům z bolesti krční páteře předcházet a začít s cvičením krční páteře. Pokud máte jen malé náznaky na bolesti krční páteře, či bolesti zad, nebo jen bolesti páteře neváhejte a začněte cvičit. Při zanedbání může v pozdním věku dojít k chronické bolesti zad. Příčinou bolesti krční páteře může být: přetažení svalů a vazů, degenerativní onemocnění páteře, nebo vrozená vada.Příznaky bolesti krční páteře, důsledky bolesti krční páteřePříznaky bolesti krční páteře mohou být častá bolest hlavy, migréna, či zvedání žaludku vyústěné zvracením. Bolest hlavy poté přechází do krku a vzniká bolest krční páteře. Je nutné navštívit doktora a ten vám stanoví diagnózu a začnete s cvičením krční páteře. Pokud by jste tak neučinily může to vést k chronické bolesti krční páteře či hlavy.Cvičení páteřePři cvičení krční páteře je důležité dbát na přesnosti provedení cviků. Ze začátku doporučuji na cvičení krční páteře objednat nějakého trenéra na cvičení krční páteře a až dostanete cvičení do ruky můžete ho provádět sám / sama doma. Na cviky krční páteře doporučuji osobně program Pilates – zde dochází k procvičení a protažení zad, krční páteře, bederní páteře a celkově celé páteře. S produktů dostupných v lékárně, nebo na internetu doporučuji Kosmodisk pro krční páteř ten vaší páteř pořádně zpevní a zafixuje do jedné polohy, nebo doporučuji čaj gokshura pro uvolnění páteře.Je dokázáno, že bolest páteře, nebo bolesti od páteře trápí v dnešní době70 % populace s věkem 40 a více. Bolest krční páteře, které následovně způsobujeaž prudkou bolest hlavy, nebo migrénu je v dnešní době každodenní chléb. Bolest zad trápí nejen lidi staršího věku, ale zárodky bolest páteře se začínají projevovat už v útlém věku.

folder_openPřiřazené štítky

Prevence

access_time21.květen 2020personRedakce

V našem případě rozumíme prevencí především aktivní pohybový režim, kompenzační prostředky a pomůcky nebo regenerační a relaxační procedury, které vyrovnávají jednostranné dlouhodobé zatížení organismu při pracovních i mimopracovních činnostech.Prevence výrazně snižuje rizikové faktory bolestí zad, páteře i celého pohybového aparátu.A. Civilizační rizikové faktory: faktory související se změnami životního stylu (hypokineze, snížená variabilita pohybů, jednostranná pohybová zátěž, psychosociální faktory).B. Individuální rizikové faktory: konstituce, věk, pohlaví, tělesná hmotnost, sport, mimopracovní činnost, jiná onemocnění.C. Rizikové faktory pracovních podmínek: těžká fyzická práce, polohová a pohybová zátěž (dlouhodobý stoj, sed, vnucené pracovní polohy), fyzikální faktory (celo tělové vibrace, mikroklimatické podmínky), chemické škodliviny, psychosociální faktory (nespokojenost s prací, monotónní práce, stres).Naše ZÁDA si můžeme představit také jako určitý orgán, jehož funkce je především ve vzpřímeném držení a pohybu těla. To že „Funkce vytváří orgán”, věděli již lékaři ve starověku., musíme však rozlišovat špatnou a správnou funkci. Špatná funkce bohužel naše záda poškozuje a současný životní styl, kde převažuje sedavé zaměstnání, nedostatek přirozeného pohybu a nadměrné psychické vypětí jsou přesně ty faktory, kteří tuto špatnou funkci podporují. Dá se tedy říci, že se špatné funkci ve větší, či menší míře nevyhneme. Z toho plyne, že i zcela zdravý člověk, který bude svoje tělo (záda) zatěžovat špatnou funkcí, může v určitém časovém horizontu očekávat zdravotní obtíže.Špatnou funkci můžeme samozřejmě zlepšit nebo ji kompenzovat nějakou prospěšnou činností. Takovouto činnost nazýváme prevencí.Prevence je vždy efektivnější, ekonomicky přijatelnější a příjemnější než léčba! Ačkoliv se jedná především o cvičební a relaxační techniky, v případě náznaku zdravotních obtíží je třeba užívání těchto cvičení a procedur vždy konzultovat s lékařem nebo fyzioterapeutem.Pro snazší pochopení prevenci dělíme na aktivní a pasivní (aktivity/pasivity).Aktivity a pasivity zahrnují různé sportovní činnosti, tělesná cvičení, relaxační a regenerační procedury, které jsou vhodnou kompenzací jednostranné pracovní činnosti a účinnou prevencí vzniku zdravotních obtíž. Ne všechny jsou však vhodné pro každého, záleží na věku, celkové tělesné kondici, zdravotním stavu a typu pracovní činnosti. Jiná pasivní nebo aktivní činnost bude vhodná pro 50 letého úředníka nebo pro 25 letého pacovníka ve výrobním závodu.Možností kompenzace je celá řada, s ohledem na pracovní zátěž, věk, zdravotní stav, pohlaví, časové možnosti atd.

folder_openPřiřazené štítky