Výsledky vyhledávání v sekci Výživa na dotaz vitamínu

Kustovnice - Goji

access_time04.únor 2020personRadka Eliášková

Goji berries sušené na slunci .Mají nejvíce vitamínů na světě.Extra kvalita. Výběrová třída A. Nesiřená. Mimořádná čistota.Účinky goji kustovnice čínské: zlepšuje krvetvorbu, pomáhá udržet správný krevní tlakupravuje činnost jater a ledvinzbavuje nespavosti a zlepšuje kvalitu spánkupodporuje sexuální funkce a má pozitivní vliv na plodnostulevuje od bolesti hlavy a od závratízvlhčuje plíce, tím působí proti astmatu a alergiímudržuje svěží a pružnou pleťJejich chuť je příjemně sladko-kyselá a můžeme ji přirovnat k brusinkám, jablkům a šípkům. Mohou se konzumovat přímo. Obsahují 18 druhů aminokyselin, včetně všech osmi esenciálních (např.tryptofan nebo izoleucin), až 21 stopových prvků (zinek, železo, měď, vápník, germanium, selen a fosfor). Také jsou jedním z nejbohatších zdrojů karotenoidů ze všech známých plodů na Zemi.Co se týče beta-karotenu, jsou Goji vydatnější než mrkev. Dále obsahují vitamíny C, B1, B2, B6 a E. Musím také zmínit beta-sitosterol. Tento rostlinný sterol se dnes využívá při podpůrné léčbě zvýšené hladiny cholesterolu, dále při problémech s prostatou a má také protizánětlivý účinek.Naprosto unikátní pro Goji je pak skupina lyceum polysacharidů. To jsou výjimečně silné antioxidanty, tedy látky, které neutralizují volné radikály. Tím pomáhají zabraňovat poškození buněk a stárnutí organismu.Pozitivní účinky na zdraví: vědecké studie potvrdily, že významně zpomaluje stárnutí, podporuje sexuální funkce a léčí impotenci, posiluje imunitní systém, snižuje cholesterol, posiluje játra a ledviny, posiluje srdce, zlepšuje zrak, zlepšuje kvalitu spánku, likviduje volné radikály, používá se při léčbě rakoviny, zmírňuje bolesti hlavy, pomáhá při stresu a dodává lepší náladu.Kustovnice je vhodná v těhotenství i pro podávání malým dětem - zajistíte tak jejich správný vývoj.Dá se také přisypat do čaje (nejlépe čistého), který ho krásně provoní a dodá mu příjemnou chuť. Goji můžeme také dát do koláče, buchty, mufinů nebo jiných moučníků. Doufám, že jste se inspirovali. Fantazii se meze nekladou.Nachlazení není nic příjemného. V boji proti zákeřné nemoci vám může pomoct Goji. Udělejte si z něj čaj! Je plné prospěšných látek, a pokud k němu přidáte ještě plátek citronu a zázvor, bacily se dají rychle na ústup.Kvalitní goji má být velmi suchá. Suché pevné plody jsou známky čerstvosti. Kustovnice je velmi hydrofilní (na vzduchu nasává vlhkost), tím pádem starší goji nebo nesprávně skladovaná kustovnice je měkká a vláčná. Pokud Vám měkká kustovnice více chutná, je vhodné nechat omezené množství jeden den v misce na stole. Vlhkost takto kustovnice natáhne sama. Nekupujte měkké kustovnice, platíte za vodu v nich, nikoliv za plody.Jsme přímými dovozci Goji z čínské oblasti Ninxia, oblasti plodící nejkvalitnější Goji na světě. upozornění: naše kustovnice pochází z velmi čisté oblasti Ningxia. Neobsahuje žádné konzervační látky ani SO2 jako u jiných dodavatelů, kteří to ani na svých stránkách neuvádí. Tato goji je sušená pouze na slunci a její plody jsou krásně velké.Nekupujte chemické vitaminové tablety, nahraďte je kustovnicí - vše v té nejstravitelnější přírodní podobě.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Lifestyle na dotaz vitamínu

Snídaně je grunt

access_time04.únor 2020personRadka Eliášková

Mantrou propagátorů zdraví je „kombinace vyvážené stravy, zahrnující dostatek vitaminů, kvalitních bílkovin, vlákniny a dalších důležitých složek výživy v optimálním poměru, ale i jejich množství odpovídající zdravotnímu stavu, fyzické aktivitě a věku člověka.“ Když tímto krédem začnete už u snídaně, jste na nejlepší cestě zažít prima fit den!Dobré ránoZákladem snídaně by mělo být výživné, v klidu snědené jídlo. Pokud první ranní jídlo obvykle vynecháváte, sníte později příliš hladoví daleko víc jídla. Vaše tělo ale potřebuje energii už po probuzení k dopoledním aktivitám, organismus jednoduše „na dluh“ pracovat moc dlouho neumí. Strava první poloviny dne by měla tvořit až 60 % celkového denního příjmu energie. Samotná snídaně by měla tvořit až 20 - 25% denního příjmu.Vhodné jsou méně tučné mléčné výrobky s celozrnnými cereáliemi (např. bílý jogurt s hrstí ovesných vloček, müsli natural zalité kefírovým či acidofilním mlékem, nízkotučný tvaroh rozmixovaný s oblíbeným ovocem apod.), postrádat naproti tomu můžete uzeniny, tučné sýry, buchty a koláče bez obav můžete postrádat. V dopoledním jídelníčku si s klidem dopřejte i sladké ovoce, které funguje jako rychlý zdroj energie.Proč právě takhle?Cereálie vám dodají hodně energie proto, že mají celkem vysoký glykemický index, to znamená, že rychle zasytí, ale je po nich brzy hlad. Proto nikdy nesnídejte suchý chléb, namažte si jej raději trochou tvarohu nebo netučným sýrem s bylinkami a přidejte i kousek zeleniny. Pokud máte raději ovesné vločky, vždy je míchejte s jogurtem či mlékem. Vytvořit si můžete také své vlastní oblíbené kombinace snídaní v podobě zeleninových pomazánek s celozrnným pečivem nebo rozmixovaného ovocného pyré smíchaného s trochou jogurtu.Hlídejte si glykemický indexProč všechny tyhle finty od jogurtu s ovocem až po chléb s tvarohem? Opravdu hraje glykemický index takovou roli? Ano! Glykemický index je hodnota, která charakterizuje, do jaké míry ovlivňuje konkrétní potravina vzestup hladiny krevní glukózy a v jakém rozsahu vyvolává její výkyvy. Jíte-li potraviny s vysokým GI, máváte s hladinou krevní glukózy a nutíte své tělo, aby vylučovalo inzulín. V pozdějším věku může dojít k tomu, že vaše zásoby inzulínu se vyčerpají, a vy se stanete diabetiky, kteří si způsobili cukrovku sami svými nesprávnými stravovacími návyky.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Zdraví na dotaz vitamínu

Vitamín D

access_time04.únor 2020personRadka Eliášková

Vitamín D je nezbytný pro vstřebávání vápníku z potravy a pro jeho následné vázání v kostech. Vápník tvoří 99 % naší kostry a vitamín D je jeho velkým pomocníkem. Pokud dojde k dlouhodobému nedostatku vitamínu D, sníží se hladina vápníku a fosfátů v organismu. Následkem tohoto nedostatku potom dochází k tzv. řídnutí kostí.Nízký příjem vápníku a vitamínu D v dětství a pubertě je sice již nenahraditelný – u dívek končí růst přibližně v 15 letech (v závislosti na hormonálních změnách), u chlapců okolo 17. až 18. roku – hustotu, kvalitu a zdraví kostí je však potřeba udržovat v průběhu celého života. Pokud vitamín D dlouhodobě lidskému organismu chybí, nastává problém. V České republice s osteoporózou, tedy řídnutím kostní tkáně, bojuje téměř tři čtvrtě milionu lidí. Důvodem může být stále přetrvávající mýtus v podvědomí lidí, že vápník a vitamín D potřebují jen děti. To je důvodem, že většina Čechů stále trpí jejich nedostatkem. Vápník a vitamín D je potřeba doplňovat neustále, v průběhu celého života.Vitamín D významně ovlivňuje homeostázu (dynamickou rovnováhu) vápníku a fosforu a mineralizaci kostní tkáně. Nedostatek vitamínu D se v dětském věku projevuje jako křivice. U jedince s křivicí dochází k nedostatečné mineralizaci, a tím i kalcifikaci tkáně. Chrupavčitá část roste normálním tempem, ale není včas nahrazena mineralizovanou kostní tkání. U dětí pak dochází k deformujícím změnám kostry, resp. postavy. Vitamín D není vhodný pouze pro zdraví a pevnost našich kostí. Odborné studie dokazují, že jeho úloha pro náš organismus je mnohem komplexnější. Chrání naše srdce, snižuje riziko nádorových onemocnění a mnoha současných civilizačních chorob, jakými jsou cukrovka či roztroušená skleróza.Také pozitivně ovlivňuje celkovou imunitu. Vitamín D hraje důležitou roli i v imunitním systému a jeho dostatečná hladina příznivě ovlivňuje imunitu dítěte. Základním zdrojem vitamínu D je sluneční záření. Díky sluníčku lze získat až 80 % z celkového doporučeného denního příjmu tohoto vitaminu. Na slunci bychom měli každý den pobýt zhruba 20 minut. Teprve po této době se totiž vitamín D do těla dostává. Při slunění je nutné brát na vědomí nejen doporučení dermatologů proti nadměrné expozici nechráněné kůže, ale také to, že opalovací krémy zabraňují vstřebávání vitamínu D do našeho těla.Nedávno zveřejněná studie potvrdila, že houby vystavené slunečnímu záření poskytují tolik vitamínu D jako výživové doplňky obsahující vitamin D2 a D3. Dr. Michael Holick a další výzkumníci z Bostonské univerzity lidem doporučují, aby houby před uvařením dali minimálně na půl hodiny (lépe však hodinu) na slunce. Pro adekvátní příjem vitamínu D býval v minulosti doporučován pobyt na slunci nebo braní výživových doplňků v závislosti na zeměpisné šířce, ročním období a pigmentaci kůže. Pouze několik živočišných potravin totiž obsahuje významné množství vitamínu D (tučné ryby, rybí olej, játra), proto je příjem z potravy většinou nízký. Jak ukázala studie, dokážou i houby (podobně jako naše kůže) vytvářet vitamín D z ultrafialového záření ze slunce, a to i poté, co byly sklizeny. Výhodou je, že ve srovnání s doporučovaným pobytem na slunci se konzumací takových hub nevystavujeme riziku rakoviny kůže.Vitamín Dje rozpustný v tucích. Neodchází tedy z našeho těla močí, ale v těle se soustavně hromadí a tvoří se ho zásoba, kterou organismus při zvýšené spotřebě využívá. Pokud však budeme vitamín D užívat v nepřiměřených množstvích, hrozí nám toxické předávkování. Toxicitu vitamínu D snižuje vitamín A. Dávky odpovídající cca 5-ti až 6-ti násobku doporučené denní dávky (25 µg) mohou vyvolat průjmy, pocit na zvracení, časté močení – s tím spojenou žízeň a psychickou podrážděnost. Citliví jedinci mohou reagovat na vysokou dávku vitamínu D vyrážkou, kruhy pod očima nebo svěděním kůže. Dále dochází ke kalcifikaci (převápnění) některých orgánů, jejíž výsledkem můžou být třeba ledvinové kameny. Předávkování dávkami nad 400 mikrogramů/ml v séru způsobí zvracení, nechutenství a vysoký krevní tlak. Při opalování předávkování vitamínem D nehrozí, protože čím déle jsme vystaveni slunečnímu záření, tím více tvoří naše pokožka pigmentu (hnědne) a tím méně UV záření pronikne do spodních vrstev kůže – čímž dochází k omezení fotolýzy a tvorby vitamínu D.

folder_openPřiřazené štítky

Očista střeva a rakovina tlustého střeva

access_time06.únor 2020personRadka Eliášková

Rakovina je nepříjemným společníkem a většina lidí má před tímto onemocněním respekt. Je poměrně časté, protože neznám člověka, který by se s ní nesetkal ve svém okolí, mezi přáteli, či v rodině. Poměrně častou je rakovina tlustého střeva. Víme jí předcházet preventivně, pomůže účinná očista střeva. Právě tento typ je velmi obávaným, protože pokud se nediagnostikuje včas, tak má fatální důsledky. Je zde velmi důležité, aby se rakovina tlustého střeva odhalila ještě v jejím raném stádiu. Tehdy jsou výsledky léčby velmi efektivní a lékaři se mohou pochlubit opravdu dobrými výsledky. Problémem je, pokud se rakovina tlustého střeva zjistí pozdě, tehdy se může začít šířit i na jiné orgány a pokud se v těle vyskytnou metastázy, tak boj s touto chorobou bývá velmi těžký a mnohdy končí smrtí.Rakovina tlustého střeva se léčí konzervativní léčbou ve formě ozáří a chemoterapie. Chemoterapii snáší každý jinak, někteří lidé dokáží bez problémů dále fungovat, je jim zle tak jeden dva dny, ale pak jsou už v pořádku. Jiní jsou však zcela vyřazeni z běžného života. V tomto období je velmi důležité, aby měli přísun vitaminů a minerálních látek a aby jedli výživnou stravu. Tělo je ničeny léčbou a potřebuje velkou posilu zvenčí. Léčba se opakuje a následně se dělají odběry kvůli výsledkům.

folder_openPřiřazené štítky