Zdraví keyboard_arrow_right Zdraví keyboard_arrow_rightStřídavý půst: A vaše kila poletí ..

Obrázek příspěvku: Střídavý půst: A vaše kila poletí dolů!

Střídavý půst: A vaše kila poletí dolů!

personaccess_time19.únor 2020chat_bubble_outline0 komentářůremove_red_eye168 shlédnutí


V posledních čtyřech letech se ze mě stal poměrně velký sportovec. Makám 4 - 5 dní v týdnu, hodinu až hodinu a půl denně. Bohužel jsem se nenarodila jako kandidátka útle postavičky, ale jako budoucí majitelka ženských křivek a vysoké postavy. Řada žen by to pokládala za štěstí. Já ale tuk na břichu, zádech a rukách jako záviděníhodné pozitivum nevidím. Snažím se ho zbavit. Postupem času jsem však zjistila, že můžu klidně cvičit sebevíc, ale jen to bohužel k vysněné postavičce nestačí. Je to v jídle.... Je to v jídle víc, než si často myslíme a chceme si vůbec připustit. V jídle to je ze 75%.

V posledních letech jsem se naučila jíst poměrně zdravě. Zamilovala jsem si saláty - lehké saláty bez velkého množství často zbytečné zálivky, pečiva a podobných nesmyslů. Jenže i já jsem jenom člověk  a občas mi to takříkajíc ulítne. Moje občasné prohřešky mají jméno máslový croissant, 1x za 3 týdny zmrzlina, sem tam oříšky, sladší jogurty, 2x týdně čokoláda (dohromady tak půl čokolády) a 3x týdně jiné nezdravé jídlo. A najednou člověk zjistí, že se váha po pár letech takové stravy pomalu krade nahoru. Džusíky piji málokdy, nejím máslo, výjimečně si skousnu bílé pečivo, piji hlavně vodu a 1x denně kávu. Jím také ráda ovoce a snažím se ho zahrnovat do svého jídelníčku každý den. Maso jím, ale nepřeháním to s ním. Jsem ten typ člověka, který má silnou vůli, nicméně mam také velkou lásku k jídlu. Řekli byste si možná, že moje skladba jídelníčku nezní tak hrozně... Nezní, jenže s moji genetikou to stačí, abych měla za 4 roky o 8 kg víc. 

Podle mého názoru jsem si odpírala docela dost, ale rozhodně ne vše. Ale když má něco člověk rád, měl by si to zcela odpírat? Zeptejte se sami sebe... Dřív nebo později nás tento přístup přivede k mnoha nemocem, které jsou s tím spojeny, nebo při nejmenším k nadváze. Na jedné straně vah je zdraví a na té druhé láska k jídlu. Tak co je víc?

V listopadu roku 2014 jsem díky inspiraci dokumentem zahájila střídavý půst. Nevěděla jsem, co čekat. Ale tak co, libovolné dva dny v týdnu sníst max. 450 - 500 kcal zvládnu raz dva. Ostatní dny se budu v jídle hlídat, jak jsem zvyklá.

Z počátku to bylo trosku těžší, ale nikoliv až tak moc těžké. Po měsíci jsem si zvykla a začala to pokládat za legraci. Pochopitelně jsem dál cvičila. Najednou se začaly dostavovat výsledky, já se začala cítit lépe, měla jsem více energie a skutečně začala pomalu hubnout tuk, kterého se nešlo zbavit. Čím déle můj půst trval, tak jsem si začala plně uvědomovat, jak jsme naprogramovaní žít dle dnu hojnosti a nedostatku. Nechci znít jako nějaký aktivista, ale faktem je, ze naše konzumní společnost nám dává mnoho příležitostí, jak jíst víc, než potřebujeme. Jíme nadbytek, porce v restauracích jsou zbytečně velké. Z televize se na nás každý den sype jedna reklama za druhou, která „hraje“ na naše základní potřeby. K tomu si přidejte lásku k alkoholu našeho národa, (kterou nesdílím) a v 36 letech mate hravě dvojitou bradu v sedě, jako náš pan prezident.

Můj organismus se začal přizpůsobovat a dostávat do harmonie. Dával mi jasné signály, jak dobře mi tahle změna dělá. Ve dnech, kdy člověk mnoho nejí, může být podrážděný, ale je více soustředěný a výkonný. Váš mozek bude lépe fungovat. Ale i ta podrážděnost se časem srovná, naopak budete mít postupem času lepší náladu a budete více vyrovnaní.

Po této variantě půstu jsem začala testovat ještě více extrémní. Jeho obrovská výhoda spočívá ještě ve větším množství pozitivních zdravotních účinků na organismus. Způsobuje, že místo toho, aby naše tělo vytvářelo stále nové buňky a tím nás opravovalo, přejde postupem času do jiného režimu a začne vlastní buňky naopak opravovat. Tento více extrémní střídavý půst funguje jako skvělá prevence proti cukrovce, rakovině, vysokému cholesterolu, kardiovaskulárním onemocněním a jiným nebo je naopak pomáhá mírnit. 

Obrovská výhoda této varianty půstu je ta, že ve dnech hojnosti můžete sníst cokoliv - SKUTEČNĚ COKOLIV. Tento zázračný půst funguje tak, že den hojnosti je střídán dnem půstu. Kazdy den :). Ano, tahle varianta je trochu těžší, ale z mé zkušenosti a zkušenosti mého přítele vím, že si zvyknete. Po měsíci to pro vás bude už normální a bude to natolik normální, že se to může stát vaším novým životním stylem. Ve dnu půstu opět platí pravidlo, že žena může sníst  450 - 500 kcal a muž 600 - 650 kcal. Ve dnu půstu jíme ovoce, zeleninu, rýži, či brambory. Občas si dám třeba 2 palačinky na sucho, nebo kousek kuřecího masa. Variant toho, co jíst, je mnoho. Je třeba si akorát počítat přijaté kalorie a mít váhu. :-) Tento více extrémní, pravidelný, trvalý půst je naprosto ideální pro milovníky jídla. Nepřijdete totiž o to, co máte rádi - naopak. V dnech hojnosti se nemusíte nijak hlídat a můžete jíst zcela bez výčitek. Vaše váha půjde stejně dolů a ještě navíc ušetříte peníze na jídle, ale i na mnoha nesmyslech, které byste si zakoupili za účelem zhubnutí. Na každý den hojnosti se budete těšit a na každý den půstu svým způsobem také, protože si vaše tělo oddychne. Postupem času zjistíte, jak je to lehké a strašně snadné. Zvládnete i cvičit. V začátku více extrémního půstu to pro vás bude trošku těžší, ale jak si tělo zvykne, zvyknete si i vy. Pokud však budete zároveň v pracovním presu, pochopitelně se to odrazí a cvičit se vám bude o hodně hůře. Ženám může být během dnu půstu i větší zima. Z počátku se také můžete častěji potýkat s chutěmi na dobroty a s tak velkým množstvím energie, že budete mít problémy spát. Tělo si to však časem srovná. :-) Půst však funguje, i když vůbec necvičíte. Můj přítel není žádný sportovní maniak, jako já a i přesto má totožné výsledky (aktuálně během půstu necvičí). 

Od listopadu do 1.3 jsem zhubla 7,5 kg tuku a můj přítel to samé. Půst je geniální, jednoduchá věc, která nejenže prokazatelně funguje, navíc vás nestojí peníze. Až vám bude 40+ začnete vidět ten rozdíl, jak na tom budete vy a ostatní lidé, kteří jí zcela normálně. Vám se totiž pravděpodobně podaří prodloužit aktivní část svého života a tak trochu "zastavit čas". Na internetu lze najít mnoho vědeckých studií v AJ na téma střídavého půstu a jeho pozitivního vlivu. Po těch pár měsících střídavého půstování o tom nemáme žádné pochybnosti. Tak co, přidáte se i vy k dalším milovníkům půstu na světě? :-))

folder_openPřiřazené štítky

0 komentářů

commentŽádné komentáře

Pokud chcete, můžete přidat první komentář k tomuto článku níže.

Vložit komentář

info_outline

Nepublikujte SPAM!

Jakékoliv SPAM komentáře, které nejsou relevantní k obsahu tohoto článku budou odstraněny.

Podobné články

Intimně o kilech

personSimona Chvátilováremove_red_eye37bookmarkZdraví

Nemáte pocit, že někdy je ve vaše vztahu ještě někdo třetí, nevítaný ? Možná to jsou kila, která nepozorovatelně přibyla a vyvolala ve vás stud či strach. Nenechte se jimi kazit náladu ani intimní život !!!...Ukazát se partnerovi v plavkách, nebo dokonce nahá? Pro spoustu z ..

Česneková polévka po provensálsku

personSimona Chvátilováremove_red_eye79bookmarkRecepty

Postup Paličky česneku rozkrojte na dvě poloviny, stejným způsobem jako o vánocích krájíte jablíčko, když chcete vidět hvězdičku. Pozor česnek neloupejte, ale rovnou krájejte!Připravte si zapékací misku do které nalijete olivový olej a umístěte na ni rozkrojené paličky ..

Bažant plněný kaštanovou nádivkou s houbami

personSimona Chvátilováremove_red_eye86bookmarkRecepty

1. Připraveného a očištěného bažanta opláchneme, osušíme a uvnitř i na povrchu osolíme. Prsa a stehna protkneme na proužky nakrájenou slaninou, břišní dutinu naplníme připravenou nádivkou, zašijeme a svážeme. 2. Rozškvaříme na kostičky nakrájenou zbylou slaninu, přidáme ..

8 pádných důvodů, proč pít citronovou šťávu

personRadka Eliáškováremove_red_eye138bookmarkLifestyle

O tomto skvělém způsobu, jak se udržet fit, lidé hovoří už pěknou řádku let. Ne každý o zázracích vody s citronem přesto ví. Proto je tu Laskomat, aby vás uvedl do všech tajů. Zkusila jsem to za vás, abych věděla, o čem mluvím a zažila na vlastní kůži, co to s tělem ..

Snídaně je grunt

personRadka Eliáškováremove_red_eye95bookmarkLifestyle

Mantrou propagátorů zdraví je „kombinace vyvážené stravy, zahrnující dostatek vitaminů, kvalitních bílkovin, vlákniny a dalších důležitých složek výživy v optimálním poměru, ale i jejich množství odpovídající zdravotnímu stavu, fyzické aktivitě a věku člověka.“ ..

Jak efektivně cvičit doma

personRadka Eliáškováremove_red_eye109languagekrasnazdrava.cz

Jste žena, která trpí nízkým sebevědomím a chtěla byste začít cvičit? Je pochopitelné, že se vám nebude chtít napoprvé do posilovny nebo ven. Zkuste začít například doma, než se alespoň trochu naučíte základní cviky a poté můžete začít navštěvovat posilovnu. Pokud si ..

Z dítěte cyklistou za 30 dní

personRadka Eliáškováremove_red_eye39languagejaktoudelam.cz

Ještě než syn začal vůbec sedět, koupila jsem mu v návalu nadšení dětskou sedačku na zadní nosič. Představovala jsem si tu krásu, až pojedeme spolu slunečným odpolednem vstříc světým zítřkům, já budu šlapat a syn se bude usmívat. Idylka se nekonala, syn se v sedačce ..

ŠKOLKOVÁ DRAKIÁDA

personRadka Eliáškováremove_red_eye31languagezoufalemaminky.cz

Je pondělí večer a manžel otevírá mail s pozvánkou na školkovou drakiádu. Je nadšený a už se nemůže dočkat, až s Kubíčkem předvede svého doma vyráběného netopýřího draka ve školce. Jen ho budou muset trošku popravit, jedna tyčka je polámaná. Já, protože tyhle ..

Proč čtu na kila

personRadka Eliáškováremove_red_eye40languagejaktoudelam.cz

Když jsem byla malá, rodiče si ze mně dělali legraci, že nečtu na kusy, ale na kila. S věkem se to moc nezlepšilo, jenom během mateřské jsem trochu ubrala na kvantitě i kvalitě.Už na základce jsem byla exot, tím více na střední a vysoké škole, kdy už přišly do učeben ..

3 přírodní způsoby, jak posílit imunitu

personRadka Eliáškováremove_red_eye37languagejaktoudelam.cz

Nevím, jak je to u vás. V naší mateřince je zhruba polovina dětí. Zbytek kašle, smrká, zvrací atd. (nechci být nechutná) doma. Nezřídka spolu s rodiči. Aspoň mě nějaká viróza přemohla v posledním měsíci hned dvakrát. A to se považuji za silnější polovinu populace (co se ..